Tools

Van brochures over websites tot onlineopleidingen: Unia biedt uiteenlopende instrumenten aan in de strijd voor gelijke kansen en tegen discriminatie.

Brochures en andere instrumenten

Deze pagina verzamelt enerzijds onze Nederlandstalige brochures - de volledige lijst vindt u in de databank op de pagina 'Publicaties'. De brochures gaan in op discriminatie en gelijke kansen naar aanleiding van een specifieke discriminatiegrond, zoals seksuele geaardheid, of binnen een specifiek actiedomein van Unia, zoals het onderwijs.

Anderzijds leidt deze pagina naar de externe websites van Unia. Die bieden concrete antwoorden op concrete vragen, zoals eDiv, onze basisopleiding over de antidiscriminatiewetgeving.

Brochures

3 december 2009

Redelijke aanpassingen in 10 brochures

{title}

Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding heeft een reeks van 10 brochures (praktische steekkaarten) ontwikkeld over redelijke aanpassingen voor personen met een handicap in verschillende domeinen van het dagelijkse leven: cultuur, horeca, openbare dienstverlening, handelszaken enzovoort. Daarmee wil het de leveranciers van goederen en diensten in verschillende sectoren informeren en sensibiliseren over het concept ‘redelijke aanpassing’.

Wil je de activiteiten van Unia volgen? Dat kan op verschillende manieren:

Volg ons op Facebook en Twitter