Centrum dient opnieuw klacht in tegen Sharia4Belgium

7 juni 2012
Discriminatiegrond: Racisme

Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding dient opnieuw klacht in tegen de woordvoerder van Sharia4Belgium wegens een mogelijke inbreuk op de Antidiscriminatiewet.

Het Centrum neemt kennis van de recente aanhouding van de woordvoerder van Sharia4Belgium naar aanleiding van een nieuwe gerechtelijke dossier tegen hem. Het Centrum bestudeert het nieuwe beeldmateriaal waarin Fouad Belkacem opnieuw aanzet tot geweld tegenover niet-moslims en dient meteen klacht in.

In het verleden diende het Centrum al meermaals klacht in tegen Sharia4Belgium wegens onder meer homofobe uitspraken en het aanzetten tot haat, geweld en discriminatie tegenover niet-moslims. Eerder dit jaar werd de woordvoerder van Sharia4Belgium hiervoor veroordeeld. Het Centrum was toen burgerlijke partij.

“Het huidig wettelijk kader laat toe om op te treden tegen dergelijke strafbare feiten”, herhaalt Jozef De Witte, directeur van het Centrum. “Het Centrum dient daarom klacht in, zodat de politie en het parket deze zaak verder onderzoeken. Uiteraard is het Centrum bereid om deel te nemen aan een discussie over een versterking van de huidige wetgeving . Intussen laten we het niet na om een beroep te doen op de bestaande middelen om hiertegen op te treden.”