25 jaar Unia: 25 dingen die je nog niet over ons wist

Unia is al 25 jaar het centrum waar je terecht kan met vragen over gelijke kansen of meldingen over discriminatie. Er is heel wat gebeurd in die afgelopen jaren. Omdat we zeker zijn dat er dingen zijn over Unia die je vergeten bent of die je misschien nog niet wist, maakten we een lijstje van 25 dingen die je zeker moet weten.

Belangrijke mijlpalen

25 jaar geleden, in 1993, opende het gelijkekansencentrum van toen de deuren. In de jaren die daarop volgden, werd er veel werk verzet. Een overzicht van de hoogtepunten.

Hier zijn zogenaamde feiten over Unia, die eigenlijk gewoon fake news zijn.

Markante campagnes

Om discriminatie aan te pakken en te ijveren voor meer gelijke kansen, lanceerden we de afgelopen 25 jaar ook campagnes. Dit zijn vijf campagnes die veel mensen wisten te raken.

Pakkende getuigenissen

Unia heeft duizenden mensen geholpen en bijgestaan met raad en daad. Vijf mensen aan het woord die op een bepaald punt in hun leven bij ons aanklopten met hun persoonlijk verhaal.

Gemotiveerde medewerkers

Talrijke medewerkers droegen de voorbije 25 jaar bij aan de missie van Unia. Ze werken achter de schermen, maar zijn essentieel voor het functioneren van onze instelling. Ontdek de getuigenissen van vijf van hen.