Begeleiding & Training

Wil je bedrijf, organisatie of openbare instelling initiatieven nemen rond diversiteit en non-discriminatie?

Aangepaste begeleidingen en trainingen

Unia verzorgt begeleidingen en trainingen op maat. We vertrekken telkens vanuit de dagelijkse realiteit van je bedrijf. De doelstellingen van onze samenwerking leggen we in overleg vast. Zo waken we erover dat je bij je activiteiten rond diversiteit telkens zelf aan zet blijft.

Het aanbod van Unia wil vooral een impuls geven aan het beleid en de professionele praktijken van je bedrijf, om discriminatie te voorkomen en diversiteitsmanagement te verbeteren.

Je vragen?

De begeleidingen en trainingen van Unia zijn gericht op twee doelgroepen : HR- en personeelsmedewerkers en diensthoofden. We willen een antwoord bieden op de veel gestelde vragen waar deze doelgroepen mee te maken hebben. Hier vind je een aantal voorbeelden van veel gestelde vragen.

Onze antwoorden

Bij Unia hebben we geen hapklaar aanbod. Wat we wél doen? We bekijken samen de specifieke professionele context en werken daarna rond specifieke thema’s. Lees meer over onze methodologie.

Getuigenissen

We laten graag de personen die een opleiding volgden, zelf aan het woord. Naar de getuigenissen.

Onlinecursus eDiv

Kan je redelijke aanpassingen aan je baas vragen als je zware rugproblemen hebt? En een advertentie die specifiek naar jonge werknemers vraagt, mag dat wel? De gratis onlinecursus eDiv van Unia geeft je een antwoord op deze vragen.

De cursus concentreert zich op situaties in de arbeidssfeer en is gericht op hr- en teammanagers, preventieadviseurs, vertrouwenspersonen en vertegenwoordigers van werknemers.

Je kan eDiv gebruiken op je eigen tempo. Via voorbeeldsituaties en oefeningen leer je meer over wat volgens de wet discriminatie is.

De opleiding bestaat vandaag al uit drie modules, die telkens focussen op een specifiek thema: Wet, Diversiteitsbeleid en Handicap. Op 26 april 2017 werden de modules Diversiteit en Handicap voorgesteld. Je kan de foto’s en presentaties hier terugvinden.

Jouw vraag

Wil je een training of begeleiding door Unia aanvragen?

Vul dan dit formulier in, en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Gelieve alle velden in te vullen

Unia hecht veel belang aan respect voor je persoonlijke gegevens. We gebruiken je gegevens alleen om je te contacteren met een antwoord op je vraag. Heb je klachten over de manier waarop Unia met je gegevens omgaat of wil je je gegevens laten schrappen of aanpassen? Je vindt meer info over de te volgen procedure in onze privacyverklaring.