Zo helpt Unia je: versie in makkelijk leesbare taal
Op deze pagina leggen we uit wat discriminatie is en hoe Unia je kan helpen.
Dat doen we in makkelijk leesbare taal.
Wat doet Unia?
Unia wil dat iedereen gelijk behandeld wordt.
Unia beschermt mensen tegen discriminatie.
Heb je te maken met discriminatie?
Neem contact op met Unia:
- Bel het gratis nummer 0800 12 800: maandag tot vrijdag van 9.30 tot 13.00 uur.
- Vul het formulier in.
- Praat via een tolk Vlaamse gebarentaal (VGT) als je doof of slechthorend bent en gebarentaal spreekt:
- Een tolk vertaalt het gesprek via het scherm.
- Maandag - vrijdag: 9 tot 12 uur en 13.30 tot 16 uur.
Hoe zal Unia je helpen?
Unia luistert naar je.
Unia geeft je informatie.
Unia vraagt altijd je toestemming om verdere stappen te zetten.
Unia luistert ook naar de organisatie of de mensen die jij beschuldigt.
Unia is rechtvaardig en doet de wet respecteren.
Unia zoekt altijd eerst oplossingen zonder naar een rechter te stappen.
Je bent niet tevreden over Unia?
Dan kan je een klacht indienen.
Dat kan alleen over de werking of de kwaliteit van de dienstverlening van Unia.
Een klacht indienen kan zo:
- Bel het gratis nummer 0800 999 61.
- Neem contact met ons op via een Vlaamse gebarentolk (VGT) als je doof of slechthorend bent en gebarentaal spreekt. Vraag je tolk aan.
- Vul het klachtenformulier in.
- Stuur een mail naar: contact@federaalombudsman.be.