Oproep aan personen met een handicap: wat is de impact van de coronamaatregelen op jouw leven?

24 april 2020
Actiedomein: Alle domeinen
Discriminatiegrond: Handicap

Heb jij een handicap of ben je een naaste van een persoon met een handicap? Heb je even tijd om deze korte vragenlijst in te vullen ?

Dat zou ons bijzonder goed vooruit helpen! Unia start met een bevraging van personen met een handicap om beter zicht te krijgen op de impact van de coronamaatregelen op hun leven. We hebben de opdracht om toezicht te houden op de rechten van personen met een handicap in België. Zoals je weet heeft de overheid bijzondere maatregelen genomen om de bevolking te beschermen tegen COVID-19: afzondering thuis, telewerk, sociale afstand bewaren, sluiten van diensten en bedrijven, sluiten van scholen, ... Deze maatregelen zijn absoluut noodzakelijk en begrijpelijk in de strijd tegen het virus.  Maar tegelijk stellen we vast dat sommige maatregelen een negatieve impact hebben op het dagelijks leven van personen met een handicap.

Daarom vinden we het belangrijk dat jouw stem gehoord wordt. Alle antwoorden blijven anoniem. Unia gebruikt de antwoorden uitsluitend om na te gaan waar verbetering nodig is.

Als je het nodig vindt, mag iemand je begeleiden bij het invullen van de vragenlijst. NB : de eerste vraaglijst bevat een vertaling in gebarentaal.

Je kan de vragen beantwoorden tot 1 juni 2020.

Bij technische problemen kan je contact opnemen met Linde Van Ishoven. Dat kan telefonisch op het nummer 02 212 31 08 of via e-mail naar consult.handicap@unia.be.

We waarderen enorm dat je deelneemt.