Aatos en de wereld

De kortfilm Aatos en de wereld is een ingekorte versie van de internationaal geprezen documentaire Goden van Molenbeek. Het is een film over vriendschap, identiteit en levensbeschouwing , maar bovenal een film over wat ons bindt.

Waar de lange versie Goden van Molenbeek focust op volwassenen, mikt de in het Nederlands gedubde kortfilm Aatos en de wereld op kinderen van dezelfde leeftijd als de hoofdpersonages (6 tot 10 jaar), alsook op leerkrachten en pedagogisch omkaderend personeel.

Bij de film hoort ook een gratis lesmap, die focust op levensbeschouwing en wereldbeeld. Aan de hand van filosofische vragen, muzische opdrachten, filmpjes van de makers en mediawijze tools kunnen leerkrachten creatief en reflectief aan de slag.

6 tot 10 jaar

Voor oudere leerlingen (14-18 jaar, 18+) is er de originele, volledige documentaire Goden van Molenbeek

Organisatie

Het project Aatos en de wereld kon gerealiseerd worden dankzij steun van deMens.nu. Via een nauwe samenwerking van het productiehuis Clin d’œil films met JEF, Dalton Distribution, Koning Boudewijnstichting, inspecteurs-adviseurs NCZ en deMens.nu is er vanaf juni 2019 een gratis lesmap bij de film.

Gratis?

Een groot deel van het materiaal is gratis: