Artikels

Van persberichten over inhoudelijke tot actuele items: de artikels op deze website kunnen uiteenlopende gedaanten aannemen.

Databank

De databank op deze pagina verzamelt alle Nederlandstalige artikels op deze website. Op de Franstalige, de Duitstalige en de Engelstalige versie van deze pagina kun je terecht voor de artikels in die talen.

Zoek Artikel

Artikels in de kijker

23 oktober 2020

Unia en çavaria gieten hun samenwerking in een officieel akkoord

Unia heeft voor het eerst een officieel samenwerkingsakkoord gesloten met çavaria, de koepel van meer dan 120 LGBTI-verenigingen in Nederlandstalig België. “Op deze manier kunnen we onze samenwerking beter organiseren en uitbouwen”, zegt Els Keytsman, directeur van Unia. “Dit akkoord zal çavaria zeker helpen om zijn opdracht nog beter uit te voeren”, voegt Lozano Lafertin van çavaria eraan toe.

8 oktober 2020

Unia gaat lokale besturen helpen in strijd tegen discriminatie

Lokale besturen willen meer structureel samenwerken met de lokale contactpunten van Unia, bleek uit een rondvraag van Unia. In de toekomst spitst de contactpunten zich daarom meer toe op vragen van lokale besturen en politici. "We blijven klaarstaan voor melders van discriminatie en gaan bovendien meer structureel werken. Zo willen we ook op langere termijn het verschil maken. Daarvoor gebruiken we het bestuursakkoord van de steden als uitgangspunt."

Wil je de activiteiten van Unia volgen? Dat kan op verschillende manieren: