Zoek Onderhandelde oplossingen

111 Onderhandelde oplossingen gevonden
22 mei 2012

Discriminatie omwille van buitenlands accent

Een uitzendkantoor belde een persoon van Afrikaanse herkomst op in verband met een baan als telefonist in een callcenter. Na een aantal belangrijke aspecten van de baan te hebben besproken (rijbewijs, beschikbaarheid, loon enz.), onderbrak de medewerkster van het uitzendkantoor het gesprek om een laatste punt te controleren. Toen ze terug aan de telefoon kwam, meldde ze aan de kandidaat dat hij niet in aanmerking kwam voor de baan omwille van zijn buitenlands accent.

28 februari 2012

Buitenlands accent

Een uitzendkantoor belt een persoon van Afrikaanse herkomst op in verband met een baan als telefonist in een callcenter. Na een aantal belangrijke aspecten van de baan te hebben besproken (rijbewijs, beschikbaarheid, loon enz.), onderbreekt de medewerkster van het uitzendkantoor het gesprek om een laatste punt te controleren. Als ze terug aan de telefoon komt, meldt ze aan de kandidaat dat hij niet in aanmerking komt voor de baan omdat hij een buitenlands accent heeft.