Brochure: Pesten op school, wat kan je doen?
Hoe pak je een fenomeen als pesten aan? Lees de Franstalige brochure voor ouders en personen die er meer over willen weten.
De nieuwe brochure legt uit wat pesten precies is, hoe je er als ouder op reageert en wat je kan doen met de klas. De Franstalige brochure komt er op initiatief van le Réseau prévention harcèlement. Voor de uitwerking werd onder andere gekeken naar Unia.
Vergelijkbare artikels
Digitale kloof: hoe ongelijkheden verminderen?
De digitalisering van onze maatschappij heeft gevolgen voor de rechten van de meest kwetsbaren. Unia heeft deze transformatie geanalyseerd in het licht van de antidiscriminatiewetgeving. Samen met het Steunpunt tot bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting publiceerde Unia een advies met aanbevelingen om het wettelijk kader te verbeteren.
Wat we verwachten van een decreet over leersteun
Een nieuw decreet over leersteun biedt kansen om de weg die ingeslagen is met het M-decreet verder te zetten en een aantal concepten verder te ontwikkelen, zodat alle onderwijsactoren kunnen werken binnen een duidelijk en gedeeld referentiekader. Met meer houvast bij het uitwerken van een individueel aangepast curriculum. En met meer duidelijkheid over hetgeen van de school en van het CLB verwacht wordt.
Covid Safe Ticket: welke lessen kunnen we eruit trekken?
Unia analyseert het gebruik van het Covid Safe Ticket en de impact daarvan op onze rechten – in het bijzonder bij de toegang tot de gezondheidszorg, de arbeidsmarkt en schoolactiviteiten.
Het verbod op religieuze symbolen in het hoger onderwijs in een intern reglement is discriminerend
De Brusselse rechtbank van eerste aanleg gaf de leerlingen, die geen sluier mochten dragen op de hogeschool Haute Ecole Francisco Ferrer, op 24 november toch gelijk. Unia had zich bij de actie aangesloten.