Unia staat klaar voor jou - ook in tijden van corona

30 maart 2021
Actiedomein: Alle domeinen
Discriminatiegrond: Alle gronden

We bestrijden discriminatie ook in tijden van corona. Unia is er ook in deze periode om naar jou te luisteren en je te helpen, uiteraard met de nodige voorzorgsmaatregelen. Wat verandert er hierdoor voor jou ?

Heb je een discriminatie gemeld?

• Wij blijven alle meldingen analyseren. Gezien de omstandigheden, kan de behandeling van je melding iets langer duren dan gewoonlijk.

Wil je een discriminatie melden?

• Gebruik bij voorkeur het online meldingsformulier.
  • Het gratis nummer 0800 12 800 blijft beschikbaar (elke maandag, woensdag en vrijdag van 9u30 tot 13u00).
  • Onze kantoren zijn momenteel gesloten: zowel het hoofdkantoor in Brussel als de lokale contactpunten. Dat betekent dat wij dus geen face-to-face contacten meer organiseren.

Heb je een opleiding, begeleiding of seminarie voorzien in samenwerking met Unia?

• Indien je vragen hebt over een activiteit van Unia, kan je een e-mail sturen naar jouw contactpersoon.

Heb je vragen in verband met het respecteren van je grondrechten?

• Momenteel analyseert Unia op diepgaande wijze de gevolgen van de beschermingsmaatregelen genomen door de overheid. Die kunnen soms erg negatieve effecten kunnen hebben op de grondrechten van bepaalde bevolkingsgroepen. Meer info.

Je wenst meer informatie over diversiteit?

• Onze online tool rond diversiteit eDiv blijft toegankelijk en is bovendien 100% gratis te gebruiken. Dit kan je helpen bij het diversiteitsbeleid op het werk.
  • Al onze publicaties blijven beschikbaar op onze website

Onze medewerkers werken allen van thuis uit, en blijven zo goed als mogelijk hun taken verder zetten. Hun inzet en engagement nemen niet af. De snelheid waarmee ze op je vraag zullen kunnen antwoorden, hangt in deze periode wel af van het aantal kinderen er bij hen thuis rondloopt of van de dringende boodschappen die ze moeten doen voor hun familieleden. Alvast bedankt voor je begrip.

Blijf in je kot, en wij blijven je steunen !

Toegankelijke info over het coronavirus