Unia staat klaar voor jou - ook in tijden van corona

25 oktober 2020
Actiedomein: Alle domeinen
Discriminatiegrond: Alle gronden

We bestrijden discriminatie ook in tijden van corona. Unia is er ook in deze periode om naar jou te luisteren en je te helpen, uiteraard met de nodige voorzorgsmaatregelen. Wat verandert er hierdoor voor jou ?

Heb je een discriminatie gemeld?

• Wij blijven alle meldingen analyseren. Gezien de omstandigheden, kan de behandeling van je melding iets langer duren dan gewoonlijk.

Wil je een discriminatie melden?

• Gebruik bij voorkeur het online meldingsformulier.
  • Het gratis nummer 0800 12 800 blijft beschikbaar (maandag tot vrijdag van 9u30 tot 13u00).
  • Onze kantoren zijn momenteel gesloten: zowel het hoofdkantoor in Brussel als de lokale contactpunten. Dat betekent dat wij dus geen face-to-face contacten meer organiseren.

Heb je een opleiding, begeleiding of seminarie voorzien in samenwerking met Unia?

• Indien je vragen hebt over een activiteit van Unia, kan je een e-mail sturen naar jouw contactpersoon.

Heb je vragen in verband met het respecteren van je grondrechten?

• Momenteel analyseren Unia, Myria en het Steunpunt tot bestrijding van armoede op diepgaande wijze de gevolgen van de beschermingsmaatregelen genomen door de overheid. Die kunnen soms erg negatieve effecten kunnen hebben op de grondrechten van bepaalde bevolkingsgroepen. Meer info.

Je wenst meer informatie over diversiteit?

• Onze online opleidingsmodule rond diversiteit eDiv blijft toegankelijk en is bovendien 100% gratis te gebruiken. Dit kan je helpen bij het diversiteitsbeleid op het werk.
  • Al onze publicaties blijven beschikbaar op onze website

Onze medewerkers werken allen van thuis uit, en blijven zo goed als mogelijk hun taken verder zetten. Hun inzet en engagement nemen niet af. De snelheid waarmee ze op je vraag zullen kunnen antwoorden, hangt in deze periode wel af van het aantal kinderen er bij hen thuis rondloopt of van de dringende boodschappen die ze moeten doen voor hun familieleden. Alvast bedankt voor je begrip.

Blijf in je kot, en wij blijven je steunen !

Toegankelijke info over het coronavirus

Vergelijkbare artikels

12 november 2020

Unia neemt het op voor samen-leven, ook in tijden van coronacrisis

De coronacrisis die ons land teistert, heeft het onderlinge wantrouwen bij de burgers aangewakkerd. “Wij constateren dat er een sterke neiging is om schuldigen of zondebokken aan te wijzen”, zegt Els Keytsman, directeur van Unia. “Een trend waar we tegen moeten ingaan. Niemand wordt daar beter van. We kunnen veel beter de talloze vormen van solidariteit ondersteunen die door de pandemie zijn ontstaan. De coronacrisis is zeker nog niet voorbij. We moeten leren leven met dit virus zonder de verbondenheid in onze samenleving kapot te maken.”

8 oktober 2020

Unia gaat lokale besturen helpen in strijd tegen discriminatie

Lokale besturen willen meer structureel samenwerken met de lokale contactpunten van Unia, bleek uit een rondvraag van Unia. In de toekomst spitst de contactpunten zich daarom meer toe op vragen van lokale besturen en politici. "We blijven klaarstaan voor melders van discriminatie en gaan bovendien meer structureel werken. Zo willen we ook op langere termijn het verschil maken. Daarvoor gebruiken we het bestuursakkoord van de steden als uitgangspunt."